Saturday, September 13, 2008

Ujian Itu Untukku....

What is happening with me nowadays????!!! Mungkin ditakdirkan kegembiraan hanya sementara, sebagai dugaan... lebih2 lagi di bulan yang penuh keberkatan. I just take it as positive as i can. What happened to me within these two months benar2 menguji ketahanan imanku. Kadang2 aku terkedu, begitu kuat dugaan yang menimpa, namun aku tetap cuba berdiri. Tiada siapa di kanan dan kiriku, melainkan AKU.... tapi entah sampai bila mampu aku bertahan.
Penat lelahku, ada siapa yang tahu?... ada siapa yang menghargai?.... biarlah apa mereka kata.... bukan simpati yang kupinta tapi hanya memahami... biarkan aku dengan ruang damaiku.... biarkan aku jatuh deras... biarkan aku bangun sendiri, dengan luka dan parah... namun seandainya azimat itu gugur tersembam... jangan salahkan ku.... kerana itu lah caraku, belajar dari kesilapan... belajar dari kesusahan...
Hidupku bukan senang, hidupku bukan mewah.... hanya sebagai penyeri alam. Terpulang kepada tangan-tangan itu meghargai. Ceriaku adalah lakonan.... musibahku adalah kenyataan... Terpulang padaku untuk menerimanya, kerana Ujian Itu Untukku.....

1 comment:

marvicn.com said...

kak nowra, if u have problems, u cna shared it with me..we both got blog ma...

be strong k..