Sunday, July 20, 2008

Q-XPLORERACE 2008!!


Salam semua!!!

Sedar tak sedar dah seminggu tak ziarah blog nih. Bukan ape...bz memanjang ngan kerja. Patutlaaa aku tak kawen2 lagi , cik kiah oiiiii!!!!

Semalam (dari hari aku tulis blog nih), myself, and 3 of my collegues join Q-Xplorerace 2008 yang dijemput (wah!!! jemputan khas gitu!) oleh MPC. Berchenta jugak laaaa nak pergi. Maklumlah, bulan nih cuti sabtu aku semua burn gara2 ade aktiviti rasmi. tak puas rehat. sakit lagi ade. aku sampai kat Padang Merdeka jam 6:45pagi. tengok kat area padang tu merah je.... semua pakai t-shirt dan topi yang sama. musykil jugak aku... alamak!!! depa dah rancang ke nak pakai baju ape. Dahlaaa hari jumaat tu sorang pun tak turun dengar briefing kat MPC. Gara-gara seorang ahli pasukan tu yang ditugaskan untuk mendengar taklimat tak turun, maka dengan resminya beliau disingkirkan dari pasukan. (Tu leee.... kena kat salah orang laaa beb!!!!) Nasib ade bidan terjun jadi pengganti untuk cukupkan ahli. Respect aku kat ko, NYAH!!!! KELESSSSS!!!!!

Kat atas padang berjumpa pulak ngan ahli2 kumpulan aku yang terdiri daripada Kak Sandra, Chris ngan Nyah. oooopsss "Nita"!!! hehehe.. lepas daftar kena tukar baju t-shirt merah menyala, topi merah menyala dan nombor pasukan. Aku tabik spring ngan MPC... cara anjuran tu memang PRO... kalau ade game camtu lagi jangan lupa jemput kitorang lagi ye!!!! Sarapan pagi ngan tengahari disediakan. lepas sarapan, aktiviti dimulakan dengan chicken dance. aku tak lalu nak menari oiii.... tangan penuh ngan kertas, tak dan nak mengepak. tapi memang cute laaa dance tu. Lain kali janji tak malu-malu lagi. tepat jam 8.30 pagi, kitorang dilepaskan mencari klu berdasarkan tulip yang diberi. Soalan mencabar. tapi aku sebenarnya dah tau selok belok mainan ni sebab ayah aku dah selalu jadi penganjur dan peserta. so pengalaman dia laaa yang aku pakai. heheeheh.... tapi bagi team aku, tak menang takpe janji enjoy. Nasib hari tak panas. tapi letih berjalan. naik bukit turun bukit. akhirnya tepat jam 10:25 pagi kitorang sampai ke garisan penamat. Punyalah letih sampai nak duduk kemain sakit lagi. Dah laaa aku nih ade masalah sakit tulang belakang. berasa siot!! hari nih, kaki aku sakit giler. susah je rasa nak jalan. tapi aku dah biasa sakit2 nih. sungguhpun kitorang tak menang ape2 tapi puas hati sebab dapat menyudahkan perjalanan cari harta karun. hilang penat sebab kitorang SEMEMANGNYA ENJOYYYYY!!!!!!

3 comments:

marvicn.com said...

teringat kmk masa kmk join Bernas pun Xplorace ke Teluk Batik, Perak. Dlm perjalanan, keta Vios kawan kena langar tapi xplorace tetap diteruskan..mmg dahsyat la semangat kmk org masa ya..last2 team kmk org dpt no 10 out of 44 team.kenangan terindah

nowra said...

nyaman juak nait kereta. kamek urg jalan kaki... penat!!! warghhhh!!! tapi enjoy giler!!! hehehehe!!!!

marvicn.com said...

tapi ktk sik tauk apa perasaan kmk yg drive vios ya and ada motosikal langgar side mirror sebelah kmk..takuttttt