Thursday, December 25, 2008

Hadiah Hari Lahir Ke - 28... Alhamdulillah!!

Assalammualaikum....

Tanggal 22hb Disember 2008, aku telah mangajak ke usia 28 tahun. well, macamana dgn sambutan hari jadi? Seperti biasa.. rutin harian... masuk kerja...buat kerja... balik kerja...kemudian lepas Maghrib ke Manhattan Fish Market di Boulevard for dinner. Nothing interesting...no changes... kadang2 itu yang membuat aku sedih sebab hidup aku terlalu monotonous.
Rupa-rupanya kesedihan aku melarat keesokkan harinya apabila salah seorang rakan sekerja membuat perancangan untuk HR Department tahun 2009. Masa tu aku begitu emo sekali. rasa nak marah ade, nak nangis pun ade (lepas tu aku nangis sorang puas2 kat dalam bilik)... nak kate bulan mengambang... lepas dah... sehari2 aku sedih... kalau korang pelik... aku lagi pelik...

My sorrow and sadness seemed to disappear when i got the result on my KPLI 2009 interview that was held in August. Alhamdulillah, I was offered to further my studies in Diploma of Education. I got English Studies as my Major. Meaning that, a step closer to become an educator..a teacher. No wonder with all my unstable feelings I had yesterday. All are blessings in disguise... I know my parents, sister and brother are all happy... i called up my dear friend Kak Ina whom i knew from my SLG course in 2006. And also to my dear friend / ex-colleague ivy...both had been my counselors and motivators while i was going through all this KPLI application process. Terima Kasih tak terhingga, Kak Ina and ivy. Jasa kalian akan saya kenang sampai bila2...
Masalah lagi satu pulak, aku nak antar surat perletakkan jawatan. Camane laa agak nya reaksi dua org boss aku tu. Takut pulak nak memikirkan. Takpe laa... yang tu sambung kat hari lain pulak... to be continued...

No comments: